Sunday, March 20, 2011

Thin blue line

Beberapa hari sebelum ceramah Ustaz Kazim Elias di Hulu Kelang.

Isteri: Tak dapat la saya nak pergi dengar ceramah Ustaz Kazim bulan ni.
Suami: Kenapa?

Isteri: Dah dekat waktu saya nak datang bulan ni.
Suami: Awak doa la dilambatkan sikit.

Beberapa hari selepas ceramah Ustaz Kazim Elias.
Isteri: Bang, alhamdulillah dapat dengar ceramah Ustaz Kazim hari tu. Tapi kan bang, lambat betul pulak dia datang bulan ni.
Suami: Ohh.. Awak doa itu hari 'mintak tangguh sekejap' ke 'mintak tangguh'?
Isteri: Saya tak ingat la. Bang, tolong belikan pregnancy test kit untuk saya.
Suami: InsyaAllah, esok balik kerja nanti saya belikan.

Jadinya, pregnancy test kit dah buat, urine test pun buat beberapa hari selepas tu.  Sah, mengandung anak ke-5.  Alhamdulillah.

Moral of the story: Doa biar clear :)

2 comments:

kapla.hodot said...

Alhamdulillah.. congrats!!

Unknown said...

Terima kasih :)